درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 25 اردیبهشت 1403 - 16:23   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ اصل حمایتی در روابط

  ۷ اصل حمایتی در روابط


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ما دقیقاً چه‌کاره‌ایم؟
  چرا «روز ملی ارتباطات و روابط عمومی» و «روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی» از تقویم رسمی کشور حذف شد؟
  منصور شیخ‌الاسلامی مدیر حوزه مدیر روابط‌عمومی صندوق کارآفرینی امید شد
  تنزل جایگاه روابط‌عمومی: مشکلی دیرینه و فراتر از دولت‌ها
  ۲۷ اردیبهشت، روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
  در روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی چه باید کرد؟
  عذرخواهی و گلایه‌های عضو باسابقه شورای روابط‌عمومی استان مازندران
  مدیرکل روابط‌عمومی‌ و امور بین الملل استانداری فارس: آموزش، پیش نیاز عملکرد مطلوب روابط عمومی‌هاست
  روز ملی روابط‌عمومی: بازگشایی پارادایم جدید روابط‌عمومی
  چگونه روابط‌عمومی دیجیتال را با موفقیت با روابط‌عمومی داخلی ادغام کنیم
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 26421صفحه نخست » یکشنبه، 2 آبان 1395 - 09:21
توصیه هایی کاربردی برای مدیران / نوشتن را کنار بگذارید
به طور معمول نوشتن را یکی از بهترین فعالیت هایی می دانند که در راستای برنامه ریزی و همچنین مدیریت امور می تواند به شما کمک کند. در عین حال در دنیای ژورنالیستی نیز نوشتن عنصر اصلی فعالیت را شکل می دهد. با این حال آنچه در نوشتن یک مقاله خوب اهمیت بیشتری دارد، توان متقاعد ساختن سردبیر به منظور چاپ آن است. به همین ترتیب در سایر کسب وکارها نیز این شرایط حاکم است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، به طور معمول نوشتن را یکی از بهترین فعالیت هایی می دانند که در راستای برنامه ریزی و همچنین مدیریت امور می تواند به شما کمک کند. در عین حال در دنیای ژورنالیستی نیز نوشتن عنصر اصلی فعالیت را شکل می دهد. با این حال آنچه در نوشتن یک مقاله خوب اهمیت بیشتری دارد، توان متقاعد ساختن سردبیر به منظور چاپ آن است. به همین ترتیب در سایر کسب وکارها نیز این شرایط حاکم است.

یک مثال واضح تجربه یکی از دوستان من درمورد ارائه طرح پیشنهادی اش به مدیرعامل خود است. در واقع دوست من براساس پژوهشی که انجام داد، خلاصه ای از عملکرد برندهای بزرگ صنعت گردشگری را در طول یک سال فراهم آورده بود.

با این حال به دلیل عدم موفقیت در ارائه مناسب آن پژوهش به مدیران ارشد شرکتش، طرح وی با مخالفت مدیران مواجه شد. نکته جالب در مورد پژوهش این فرد این است که پس از مدتی با ارائه مناسب آن به یک شرکت دیگر توانست سود خوبی از فروش آن به دست بیاورد.

این مثال به خوبی نشان می دهد که نحوه ارائه یک پروژه در سرنوشت آن تا چه حد تاثیرگذار است. در ادامه به بررسی نکات مهم در ارائه مناسب پروژه ها از نقطه نظر مدیران ارشد خواهیم پرداخت.

ایده

بدون شک به همان اندازه که شما به عنوان مسئول یک پژوهش مایل به موفقیت آن هستید، مدیر شرکتی که با آن مذاکره می کنید نیز مایل به کسب موفقیت برای شرکت خود از طریق پروژه شماست. در حقیقت این یک معامله دو طرفه بوده و در آن باید سود هر دو طرف تامین شود.

همچنین از دیدگاه مدیر یک شرکت، پروژه شما تنها زمانی مورد تایید قرار خواهد گرفت که مزیتی آشکار در مقایسه با سایر پیشنهادها داشته باشد. برای مثال در زمینه خبرنگاری، خبری مورد استقبال سردبیر قرار خواهد گرفت که یکی از ویژگی های زیر را داشته باشد:

در وهله نخست خبر شما باید بسیار تازه باشد. در این صورت، به دلیل عدم وجود خبر مشابه، به احتمال فراوان با استقبال خوبی مواجه خواهید شد. در غیر این صورت برای متقاعد ساختن سردبیر باید یک مقاله تحلیلی مناسب را به او پیشنهاد دهید. با این حال نکته ای که در هر دو مورد باید مدنظر داشته باشید، اهمیت نحوه معرفی مقاله تان است. پیش از آنکه مقاله توسط کسی خوانده شود، این شما هستید که می توانید ذهن خواننده را آماده کنید.

این آماده سازی بدون شک در تصمیم گیری خواننده در مورد مقاله تان تاثیرگذار خواهد بود. همچنین علاوه بر ارائه مناسب مقاله یا پروژه، مدت زمانی که صرف ارائه آن می کنید نیز اهمیت زیادی دارد. به طور معمول اگر ارائه شما بیش از دو دقیقه طول بکشد، شانس تاثیرگذاری خود را از دست خواهید داد. بنابراین در ارائه به دنبال ذکر نکات کلیدی باشید.

آنچه در عمل باید انجام دهید

- شما شانس های زیادی در دنیای کسب وکار ندارید. در واقع اگر کیفیت عملکرد شما مناسب نباشد، به سرعت کنار گذاشته خواهید شد. بنابراین در انجام کارهای خود، تا جایی که ممکن است از تجربیات و نظرات دیگران استفاده کنید. بدون شک تمامی نظراتی که دریافت می کنید، مطلوب و کارآمد نخواهد بود. با این حال حتی اگر در میان همه نظرات، یک پیشنهاد مناسب و سازنده نیز وجود داشته باشد به نفع شما خواهد بود.

- تلاش کنید در ارائه های خود از علایق مدیران به بهترین شکل ممکن استفاده کنید. در اینجا منظور من تغییر مقاله یا پروژه تان نیست، بلکه استفاده نسبی از علایق مدیران و پررنگ کردن نقش آنهاست. به این ترتیب شما شانس بیشتری برای جلب نظر مساعد خواهید داشت. با این حال توجه کنید که نباید در این مورد زیاده روی کرد. در هر حال مدیران پروژه شما را تحلیل خواهند کرد و اگر ارائه شما با اصل پروژه تفاوت داشته باشد، به احتمال زیاد به دردسر خواهید افتاد.

 

منبع: فرصت امروز

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی از حقوق بشر تا بخش کشاورزی


  ۷ اصل حمایتی در روابط


  4 نکته برای ایجاد برندسازی کارفرمایی استارتاپ شما


  روابط‌عمومی ایدیولوژیک؛ اثرهای مثبت و منفی


  گاهی به چیزی فراتر از نیازهای جسمانی توجه کن


  چالش‌های پوشش خبری و راهکارهای رفع آن


  ایران قوی با روابط عمومی قوی


  پرورش صحیح، در گروی آموزش مناسب


  خبرنگاری توسعه


  چند نکته در مورد بهترین راه برای نوشتن بیانیه مطبوعاتی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد